Duminică, soare, frumos afară..până ajungi să auzi asta: „ Îţi dai seama, cei mai buni prieteni ai mei sunt drogaţi”. Aham, fată normală, nimic suspect..şi atunci te gândeşti că poate şi ei arată firesc. Că poate e fata care a luat pâine în faţa ta la alimentară sau poate băiatul care îţi explica cu atâta convingere care model de laptop e mai bun.
În timpul ăsta, Poliţia Capitalei derulează o campanie antidrog de mare efect. Poate că aţi văzut banner-ul imens de la Unirii, sau poate că nu l-aţi văzut..şi nu m-ar mira. Un măr stricat din cauza unei siringi care îl injectează şi un mesaj care intenţionează să avertizeze asupra pericolelor declanşate de consumul de droguri: Drogurile strică tot..familia, cariera, sănătatea, fericirea, frumuseţea, ….
În primul rând, campania îi vizează pe elevii din clasele 7-12 şi apoi pe profesori, părinţi, mass-media şi comunitatea. Ok, să zicem că pentru adulţi ar merge un astfel de mesaj raţional şi un astfel de print rudimentar, cum crezi tu că poţi să le sari în ochi cu mesajul ăsta copiilor de generală şi liceu? Cum să crezi că le poţi opri măcar pentru câteva secunde privirea unor puşti cu printul ăsta cu trimitere la motivul biblic al mărului păcătos? Cât despre mesaj..unde sunt concizia, simplitatea, forţa de impact, memorabilitatea lui? Chestiile astea, la nivel teoretic, cred că le ştie orice consumator de droguri sau orice tânăr care a fost vreodată tentat să încerce. Iar dacă îi faci înşiruirea asta care mai conţine şi cuvinte mari precum cinstea, omenia, respectul, credinţa, tot ce poţi obţine e reacţia pe care o au la „bla-bla-urile” celor mari.
Ce mă miră e cum nu înţeleg oamenii ăştia că se poate face şi altceva într-o campanie în loc de trântirea unui banner imens în buricul târgului, care, pe deasupra, să mai aibă şi un mesaj inadecvat.
9 Comments
si ce trist e ca nici mesajul nu este original
cred ca s-au inspirat de la baietii astia care au totusi un impact mai mare si cred ca pot influenta mai mult targetul vizat
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=28B0OIcPw3A&hl=en&fs=1]
Sunt curios câţi copii de 7-12 ani care se plimbă de mână cu mămica prin Unirii s-au gândit să îşi injecteze heroină. =)
Campania nu încearcă să fie raţională, ci urmăreşte doar să sperie. Aşa cum fac mai toate campaniile antidrog, atât cele de la noi, cât şi cele de afară.
And while we’re making shit up cu enumeraţia aia axiologică, le recomand să adauge pe listă acolo şi apetitul sexual, democraţia, bebeluşii nou-născuţi, salata de prânz, ambreiajul la maşină…
Campania asta anti-droguri exagerata este rezultatul unei mentalitati imbatranite, frustrata si comunista.Plus ca scopul reducerii consumului de droguri, privit de sus, este de natura economica, individul drogat fiind doar o rotita stricata inlocuibila in super-mecanismul social-politic-economic.
Un mic exemplu, daca s-ar legaliza iarba, ce s-ar intampla cu piata tutunului si a alcoolului?
De unde de sus? High, up high? 🙂
Ei, n-aş merge atât de departe. Nu chestionam intenţiile, cât realizarea lor.
In perspectiva guvernantilor si liderilor economici, consumul de droguri este o imensa gaura financiara in sistem.Atat.
Studiile recente arata ca varsta la care o persoana incepe sa isi injecteze droguri a scazut intre 8-10 ani, dar o campanie are mai mult impact atunci cand pe langa un banner imens trantit in zonele cu o circulatie mare, se iese si pe strada se vorbeste cu lumea, eventual o campanie televizata.
da, ar fi putut incerca alte metode de promovare, cum ar fi sampling.
oricum, ma gandeam cat de distorsionat sunt privite drogurile – cand zici cuvantul asta, te gandesti direct la cele mai periculoase [care creeaza dependenta si au efecte grave asupra SNC], cum ar fi cocaina, heriona, poate si cele sintetizate chimic gen metamfetamina, metadona: “hard drugs”.
dar sunt relativ putini oameni care iau astea.
prima mea propozitie este sarcastica. mi’au fost suprimate tagurile cu LOL.
Eu mai am o părere.
De ce nu se apleacă nimeni asupra a ceea ce trimite un om înspre droguri? Sau e o cutie a Pandorei prea dură pentru fineţea psihicului nostru?
Că aşa e uşor: să te dai revoltat şi fals îngrijorat, iar ca mesaj să fii extrem de comod în căutarea celei mai bune căi de persuasiune…